Šifra
|
500614
|
Naziv predmeta
|
Evaluacija obrazovnih ishoda
|
Nastavnik
|
Prof.dr Danijela Petrović
|
Status predmeta
|
Obavezan
|
Godina
|
IV
|
Semestar
|
7
|
Uslov
|
Pedagoška psihologija
|
Matičnost predmeta
|
Naučna oblast
|
Društvene nauke
|
Naučno polje
|
Psihologija
|
Uža naučna oblast
|
Posebna psihologija
|
Opis predmeta
|
Cilj
|
Sticanje znanja o:
- strategijama efikasnog praćenja obrazovnih ishoda koji pružaju mogućnosti za mijenjanje i usavršavanje prakse,
- osnovnim pojmovima u vezi sa obrazovnim standardima i kompetencijama, različitim modelima eksternog i internog praćenja učeničkih postignuća,
- funkcijama i formama ocjenjivanja,
- problemima vrednovanja u nastavnom radu.
|
Ishodi učenja na nivou predmeta
|
Osposobljavanje studenata za:
- razumijevanje i primjenu standarda za evaluaciju ishoda obrazovanja,
- sticanje vještina podsticajnog, formativnog i sumativnog ocjenjivanja,
- efikasno kreiranje instrumenata za ispitivanje i vrednovanje rezultata učeničkog rada,
- upotrebu saznanja u kreiranju i razvoju obrazovne politike.
|
Sadržaj predmeta-teorijska nastava
|
Nastava i ocjenjivanje (stvaranje okruženja za učenje; nastava koja vodi učenju); školsko ocjenjivanje (funkcije ocjenjivanja; principi ocjenjivanja, ocejnjivanje zasnovano na ishodima; formativno i sumativno ocjenjivanje, opisno ocjenjivanje i opisne ocjene); normativni i kriterijski testovi znanja; konstrukcija normativnih testova znanja; društvena funkcija vrednovanja; obrazovanje usmjereno na ishode obrazovanja; standardi učeničkih postignuća, obrazovne kompetencije, nacionalno testiranje učeničkih postignuća, međunarodna testiranja obrazovnih postignuća učenika (PISA i TIMSS), nacionalni ispiti, upotreba rezultata nacionalnih i međunarodnih testiranja za razvoj obrazovanja.
|
Sadržaj predmeta-praktična nastava
|
Izrada različitih mjernih instrumenata (normativnih testova znanja, različitih skala procjene, upitnika). Uvježbavanje različitih oblika ocjenjivanja znanja učenika.
|
Metode izvođenja nastave
|
Inetraktivne metode rada, praktični primjeri ocjenjivanja u nastavi.
|
Literatura-obavezna
|
1.Vulfolk, A., Hjuz i Volkap, V. (2015). Psihologija u obrazovanju III, CLIO, Beograd.
|
Literatura-preporučena
|
1.Havelka, N., Hebib, E. (2003), Ocenjivanje za razvoj učenika, Ministarstvo prosvete i sporta Republike Srbije, Centar za evaluaciju, Beograd.
|
Metrika predmeta
|
ECTS
|
Nastavne aktivnosti
|
Samostalni rad studenta (SRS)
|
Ukupno časova
|
Predavanja
|
Vježbe
|
Drugi oblici nastave (DON)
|
5
|
45
|
15
|
/
|
90
|
150
|
Vrednovanje rada studenta
|
Predispitne obaveze
|
Završni ispit
|
Ukupno
|
Predavanja
|
Vježbe
|
Kolokvijum
|
Drugi oblici nastave (DON)
|
Pismeni
|
Usmeni
|
100
|
10
|
15
|
25
|
/
|
50
|
/
|