Naziv i cilj studijskog programa

Naziv studijskog programa: 

Dodiplomske akademske studije sestrinstva

Savremeni razvoj medicinske nauke i pratećih disciplina, visoke tehnologije, porast stanovnika u gradovima i opšta migracija stanovništva u značajnoj mjeri su uticali na način života savremenog čovijeka. Opterećenja koja se zbog toga postavljaju pred pojedinca, porodicu i čitavu zajednicu odražavaju se na zdravlje i zdravstveno stanje, i organizaciju zdravstvenog sistema. U prelaznim godinama trećeg milenijuma na listama najčešćih bolesti prevladavaju hronične nezarazne bolesti, maligne bolesti, traumatizam, ali je uočena i povećan broj novih zaraznih bolesti. U procesu liječenja i zdravstvene njege uvedeni su visoki tehnološki standardi. To je jedan od glavnih razloga da se programi obrazovanja najbrojnijeg kadra u zdravstvenom sistemu, odnosno medicinskih sestara pomijera ka zahtevima visokog obrazovanja, što je standard u obrazovnim sistemima razvijenih zemalja.

Cilj studijskog programa je da po završetku studija osposobi studenta za:

 

  1. za samostalno, efikasno i odgovorno obavljanje opšte zdravstvene njege zasnovane na etičkim principima i holističkom pristupu korisniku u različitim područjima;
  2. da primjeni stečena teorijska znanja i vještine u svim vidovima opšte njege bolesnika koje uključuju mjere unapređenja zdravlja, sprečavanja bolesti, zbrinjavanja i njege:
    • u primarnoj zdravstvenoj zaštiti i porodici: u ambulanti i kućnim uslovima poštujući različitosti, kulturu i etničku pripadnost;
    • u opštim i specijalizovanim bolnicama i centrima;
  3. sprovođenje zdravstvene njege zasnovane na dokazima (evidence based nursing) i primijenjuje međunarodne standarde iz sestrinske prakse;
  4. da organizuje i rukovodi timom za zdravstvenu njegu i koordinira rad sa ostalim članovima u procesu dijagnostike, liječenja i njege oboljelih i povređenih;
  5. da organizuje dnevne radne zadatke i vodi odgovarajuću sestrinsku i medicinsku dokumentaciju;
  6. da stečena znanja i iskustva prenese na druge članove tima;
  7. da prati stručnu literaturu i nastavi doživotno usavršavanje;
  8. da poštuje principe profesionalne etike i da radi na njihovoj afirmaciji i kod drugih članova tima.

Da bi postigli ove obrazovne ciljeve tokom studija studentima su pored tradicionalnog predavanja dostupni i različim tipovi nastavnih metoda kao što su:

  • interaktivna komunikacija u nastavnom procesu;
  • predavanja ilustrovana slajdovima i video klipovima,
  • rad u maloj grupi;
  • seminarski radovi u kojima studenti predstavljaju određenu temu i njihove predloge za riješavanje problema;
  • problemski orijentisane radionice gde se predstavljaju istinite ili simulirane situacije, a studenti analiziraju i pokušavaju da nađu riješenje;
  • demonstracija vještina; (pristup pacijentu u apoteci, komunikacija sa zdravstvenim radnicima...)
  • istraživački rad.

Svi oblici aktivne nastave baziraju na interaktivnoj nastavi koja se karakteriše diskusijama o problemu koji je tema nastavne jedinice, iznošenjem ličnog stava koji je potkrepljen teorijskom ili iskustvenom argumentacijom, uočavanjem dilema koje se odnose na postavljenu temu i njihovim razrješavanjem. Interaktivna nastava, kao savremena metoda izvođenja nastave, omogućiće studentima bolje razumevanje programske materije, usvajanje znanja, formiranje sopstvenih stavova i usvajanje postojećih naučnih doktrina.

Kliničke vještine studenti izvode samostalno ili putem demonstracija vještina od strane nastavnika ili saradnika. Za svaku kliničku vještinu definisan je nivo kompetencije studenata:  
  1. student ima samo teorijsko znanje o vještini;
  2. student posmatra proceduru, ali je ne izvodi samostalno;
  3. student izvodi proceduru pod nadzorom;
  4. student izvodi proceduru samostalno. 

Model: Prvi ciklus akademskih studija sestrinstva – 180 ECTS

Oblast obrazovanja: zdravlje i zaštita zdravlja

Polje obrazovanja: Zdravlje

    viagra para la mujer generic levitra vente levitra comprar viagra femenina online se necesita receta para comprar viagra