Prorektor za nastavu predstavlja jednu od ključnih funkcija u rukovodstvu Univerziteta „BIJELJINA" Bijeljina i ima centralnu ulogu u oblikovanju, unapređenju i nadzoru kvaliteta nastavnog procesa. Njegova nadležnost obuhvata strateško planiranje nastavnih aktivnosti, praćenje usklađenosti sa akreditacionim standardima, kao i implementaciju savremenih obrazovnih metoda i tehnologija.
U skladu sa Statutom Univerziteta, prorektor za nastavu:
Zamjenjuje rektora u njegovom odsustvu i time osigurava kontinuitet u donošenju i sprovođenju ključnih odluka vezanih za obrazovni proces;
Aktivno učestvuje u koordinaciji i harmonizaciji nastave na svim fakultetima Univerziteta;
Stara se o stvaranju optimalnih organizacionih i tehničkih uslova za izvođenje nastave, uključujući modernizaciju učioničke opreme, digitalnih platformi i resursa za studente i nastavnike;
Koordinira rad sa studentskom službom, nastavnim osobljem, saradnicima i studentima, čime doprinosi efikasnoj komunikaciji i rešavanju svakodnevnih izazova u obrazovanju;
Aktivno sprovodi odluke Senata Univerziteta koje se odnose na obrazovni proces, a posebno one koje utiču na unapređenje kvaliteta i akreditaciju studijskih programa;
Rješava pojedinačne zahtjeve studenata u vezi sa nastavom, pokazujući posvećenost potrebama svakog pojedinca u sistemu visokog obrazovanja;
Obavlja i druge dužnosti koje mu/joj povjeri rektor, posebno u domenu strateškog razvoja nastavne djelatnosti.
Uloga Prorektora za nastavu direktno se reflektuje na kvalitet obrazovnog procesa i ispunjavanje kriterijuma propisanih od strane Agencije za akreditaciju. Ova funkcija osigurava da svi segmenti nastave, od plana i programa do implementacije i evaluacije, budu u skladu sa nacionalnim i međunarodnim standardima kvaliteta.
Prorektor je pokretač inovacija u nastavi, most između uprave i nastavnog osoblja, ali i garant akademskog integriteta, transparentnosti i studentskog uspjeha. Upravo kroz djelovanje prorektora, Univerzitet „BIJELJINA" Bijeljina razvija akademsku kulturu usmjerenu ka izvrsnosti, čime osigurava održivost i konkurentnost na regionalnom i evropskom prostoru visokog obrazovanja.