Nastavni plan 2021/22.
INTEGRISANE AKADEMSKE STUDIJE FARMACIJE
Redni broj |
Šifra predmeta |
Naziv predmeta |
Semestar |
Status predmeta |
Časovi aktivne nastave |
|
Ostali časovi |
ECTS |
UK. ČAS. |
||||||
Pred. |
Vježbe |
DON |
Ned. |
Ukup. |
SRS |
||||||||||
P |
V |
D |
|||||||||||||
I GODINA |
|||||||||||||||
1 |
F1ONH1 |
Opšta i neorganska hemija 1 |
1 |
O |
30 |
30 |
2 |
2 |
60 |
90 |
5 |
150 |
|||
2 |
F1FE |
Farmaceutska etika |
1 |
O |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
|||||
3 |
F1MAT |
Matematika |
1 |
O |
30 |
30 |
15 |
2 |
2 |
1 |
75 |
105 |
6 |
180 |
|
4 |
F1BHG |
Biologija sa humanom genetikom |
1 |
O |
30 |
30 |
2 |
2 |
60 |
90 |
5 |
150 |
|||
5 |
F1BFZ |
Biofizika |
1 |
O |
30 |
30 |
15 |
2 |
2 |
1 |
75 |
105 |
6 |
180 |
|
6 |
F1UF |
Uvod u farmaciju |
1 |
O |
45 |
15 |
3 |
1 |
60 |
90 |
5 |
150 |
|||
7 |
F2ONH2 |
Opšta i neorganska hemija 2 |
2 |
O |
45 |
30 |
15 |
3 |
2 |
1 |
90 |
150 |
8 |
240 |
|
8 |
F2AH |
Anatomija sa histologijom |
2 |
O |
30 |
30 |
2 |
2 |
60 |
90 |
5 |
150 |
|||
9 |
F2OH1 |
Organska hemija 1 |
2 |
O |
30 |
30 |
15 |
2 |
2 |
1 |
75 |
105 |
6 |
180 |
|
10 |
F2AH1 |
Analitička hemija 1 |
2 |
O |
30 |
30 |
15 |
2 |
2 |
1 |
75 |
105 |
6 |
180 |
|
11 |
F2BOT |
Botanika |
2 |
O |
30 |
15 |
15 |
2 |
1 |
1 |
60 |
90 |
5 |
150 |
|
Ukupno časova |
360 |
270 |
90 |
48 |
720 |
1080 |
60 |
1800 |
|||||||
II GODINA |
|||||||||||||||
12 |
F3AH2 |
Analitička hemija 2 |
3 |
O |
60 |
45 |
15 |
4 |
3 |
1 |
120 |
180 |
10 |
300 |
|
13 |
F3FHIM |
Fizička hemija sa instrumentalnim metodama |
3 |
O |
45 |
30 |
15 |
3 |
2 |
1 |
90 |
150 |
8 |
240 |
|
14 |
F3OH2 |
Organska hemija 2 |
3 |
O |
45 |
45 |
15 |
3 |
3 |
1 |
105 |
165 |
9 |
270 |
|
15 |
Izborni blok 1 |
3 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||
16 |
F4MBL |
Mikrobiologija |
4 |
O |
45 |
30 |
3 |
2 |
75 |
135 |
7 |
210 |
|||
17 |
F4EJ |
Engleski jezik |
4 |
O |
30 |
30 |
2 |
2 |
60 |
90 |
5 |
150 |
|||
18 |
F4STS |
Statistika |
4 |
O |
45 |
30 |
3 |
2 |
75 |
135 |
7 |
210 |
|||
19 |
F4OB |
Opsta biohemija |
4 |
O |
45 |
30 |
15 |
3 |
2 |
1 |
90 |
150 |
8 |
240 |
|
20 |
Izborni blok 2 |
4 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||
Ukupno časova |
375 |
240 |
60 |
45 |
675 |
1125 |
60 |
1800 |
|||||||
Redni broj |
Šifra predmeta |
Naziv predmeta |
Semestar |
Status predmeta |
Časovi aktivne nastave |
|
Ostali časovi |
ECTS |
UK. ČAS. |
|||||||||||
Pred. |
Vježbe |
DON |
Ned. |
Ukup. |
SRS |
|||||||||||||||
P |
V |
D |
||||||||||||||||||
III GODINA |
||||||||||||||||||||
21 |
F5FH1 |
Farmaceutska hemija 1 |
5 |
O |
60 |
45 |
4 |
3 |
105 |
165 |
9 |
270 |
||||||||
22 |
F5FZL |
Fiziologija |
5 |
O |
45 |
30 |
3 |
2 |
75 |
135 |
7 |
210 |
||||||||
23 |
F5FGN1 |
Farmakognozija 1 |
5 |
O |
45 |
30 |
15 |
3 |
2 |
1 |
90 |
150 |
8 |
240 |
||||||
24 |
F5MEF |
Menadžment u farmaciji |
5 |
O |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||||||
25 |
Izborni blok 3 |
5 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
|||||||||||
26 |
F6FH2 |
Farmaceutska hemija 2 |
6 |
O |
60 |
75 |
15 |
4 |
5 |
1 |
150 |
210 |
12 |
360 |
||||||
27 |
F6FGN2 |
Farmakognozija 2 |
6 |
O |
60 |
45 |
15 |
4 |
3 |
1 |
120 |
180 |
10 |
300 |
||||||
28 |
F6IMN |
Imunologija |
6 |
O |
30 |
30 |
2 |
2 |
60 |
90 |
5 |
150 |
||||||||
29 |
Izborni blok 4 |
6 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
|||||||||||
Ukupno časova |
390 |
255 |
45 |
46 |
690 |
1110 |
60 |
1800 |
||||||||||||
IV GODINA |
||||||||||||||||||||
30 |
F7AL1 |
Analitika lijekova 1 |
7 |
O |
30 |
15 |
15 |
2 |
1 |
1 |
60 |
90 |
5 |
150 |
||||||
31 |
F7FRM 1 |
Farmakologija 1 |
7 |
O |
45 |
30 |
15 |
3 |
2 |
1 |
90 |
150 |
8 |
240 |
||||||
32 |
F7FT1 |
Farmaceutska tehnologija1 |
7 |
O |
60 |
45 |
4 |
3 |
105 |
165 |
9 |
270 |
||||||||
33 |
F7BRM |
Bromatologija |
7 |
O |
30 |
15 |
15 |
2 |
1 |
1 |
60 |
90 |
5 |
150 |
||||||
34 |
Izborni blok 5 |
7 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
|||||||||||
35 |
F8AL2 |
Analitika lekova 2 |
8 |
O |
30 |
30 |
2 |
2 |
60 |
90 |
5 |
150 |
||||||||
36 |
F8PF |
Patološka fiziologija |
8 |
O |
30 |
15 |
2 |
1 |
45 |
75 |
4 |
120 |
||||||||
37 |
F8FT2 |
Farmaceutska tehnologija 2 |
8 |
O |
60 |
45 |
4 |
3 |
105 |
165 |
9 |
270 |
||||||||
38 |
F8FZ |
Farmaceutsko zakonodavstvo |
8 |
O |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||||||
39 |
F8FRM2 |
Farmakologija 2 |
8 |
O |
45 |
30 |
3 |
2 |
75 |
105 |
6 |
180 |
||||||||
40 |
Izborni blok 6 |
8 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
|||||||||||
Ukupno časova |
420 |
225 |
45 |
46 |
690 |
1110 |
60 |
1800 |
||||||||||||
Redni broj |
Šifra predmeta |
Naziv predmeta |
Semestar |
Status predmeta |
Časovi aktivne nastave |
|
Ostali časovi |
ECTS |
UK. ČAS. |
|||||
Pred. |
Vježbe |
DON |
Ned. |
Ukup. |
SRS |
|||||||||
P |
V |
D |
||||||||||||
V GODINA |
||||||||||||||
41 |
F9OIF |
Osnovi industrijske farmacije |
9 |
O |
30 |
15 |
2 |
1 |
45 |
75 |
4 |
120 |
||
42 |
F9FTP |
Fitoterapija |
9 |
O |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||
43 |
F9TH |
Toksikološka hemija |
9 |
O |
30 |
15 |
15 |
2 |
1 |
1 |
60 |
120 |
6 |
180 |
44 |
F9FTR |
Farmakoterapija |
9 |
O |
30 |
15 |
15 |
2 |
1 |
1 |
60 |
90 |
5 |
150 |
45 |
F9KF |
Klinička farmacija |
9 |
O |
30 |
15 |
2 |
1 |
45 |
75 |
4 |
120 |
||
46 |
F9MB |
Medicinska biohemija |
9 |
O |
30 |
15 |
15 |
2 |
1 |
1 |
60 |
90 |
5 |
150 |
47 |
Izborni blok 7 |
9 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
|||||
48 |
F10SSP |
Studentska stručna praksa |
10 |
O |
600 |
40 |
600 |
20 |
600 |
|||||
49 |
F10ZR |
Završni rad |
10 |
O |
120 |
8 |
120 |
180 |
10 |
300 |
||||
Ukupno časova |
210 |
75 |
765 |
70 |
1050 |
750 |
60 |
1800 |
Redni broj |
Šifra predmeta |
Naziv predmeta |
Semestar |
Status predmeta |
Časovi aktivne nastave |
|
Ostali časovi |
ECTS |
UK. ČAS. |
|||||||
Pred. |
Vježbe |
DON |
Ned. |
Ukup. |
SRS |
|||||||||||
P |
V |
D |
||||||||||||||
IZBORNI BLOK 1 |
||||||||||||||||
15 |
F3VK |
Vještina komunikacije |
3 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||
15 |
F3HB |
Hemija bioelemenata |
3 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||
IZBORNI BLOK 2 |
||||||||||||||||
20 |
F4MF |
Marketing u farmaciji |
4 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||
20 |
F4KH |
Koloidna hemija |
4 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||
IZBORNI BLOK 3 |
||||||||||||||||
25 |
F5LJBŽS |
Ljekovito bilje i životna sredina |
5 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||
25 |
F5AHFP |
Analitička hemija u farmaceutskoj praksi |
5 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||
IZBORNI BLOK 4 |
||||||||||||||||
29 |
F6BF |
Biofarmacija sa farmakokinetikom |
6 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||
29 |
F6VF |
Voda u farmaciji |
6 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||
IZBORNI BLOK 5 |
||||||||||||||||
34 |
F7FEP |
Farmakoepidemiologija |
7 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||
34 |
F7DSL |
Dizajn i sinteza lekova |
7 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||
IZBORNI BLOK 6 |
||||||||||||||||
40 |
F8LDPM |
Laboratorijska dijagnostika poremećaja metabolizma |
8 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||
40 |
F8FEK |
Farmakoekonomika |
8 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||
IZBORNI BLOK 7 |
||||||||||||||||
47 |
F9KZT |
Kozmetologija |
9 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||
47 |
F9FRKL |
Farmaceutska regulativa u kontoli lijekova |
9 |
I |
30 |
2 |
30 |
60 |
3 |
90 |
||||||
P-predavanja; V-vježbe; D-DON-drugi oblici nastave (seminari, istraživački rad, terenska nastava, dobrovoljni rad, seminarski rad, projekti, radionice, studije slučaja);
SRS- samostalni rad studenta; O-obavezni predmet; I-izborni predmet
Ishod procesa učenja:
Nakon savladanog studijskog programa Integrisane akademske studije farmacije studenti stiču kompetencije za primjenu teorijskog znanja, vještina i standarda profesionalne komunikacije u toku obavljanja stručne i naučne djelatnosti.
1. Programski sadržaj ovog studija omogući će studentima:
-
hemijsku strukturu ljekovitih supstanci (sintetskih, polusintetskih i prirodnog porijekla);
-
osobine ekscipijenasa za izradu lijekova i dijetetskih preparata;
-
tehnološke postupke i opremu za magistralnu, galensku i industrijsku proizvodnju ljekovitih i dijetetskih preparata;
-
farmakološko djelovanje ljekovitih supstanci;
-
metode kvalitativne i kvantitativne analize u farmaciji;
-
metode farmaceutske analize i kontrole lijekova;
-
principe racionalne fitoterapije;
-
principe pravilne ishrane kao faktore očuvanja zdravlja;
-
interakcije, neželjene i toksične efekte lijekova;
-
principe djelovanja organizma na lijek;
-
poznavanje zakonske regulative i zahtjeva ICH, FDA, USP, Ph. Eur;
-
principe promocije zdravlja i sprečavanja bolesti.
b) Primjenu znanja i vještina:
-
operativno korišćenje analitičkih tehnika i metoda;
-
samostalno obavljanje kvalitativne i kvantitativne analize u farmaciji;
-
procjenu i tumačenje podataka laboratorijskih ispitivanja;
-
bezbijedno rukovanje hemijskim i farmaceutskim materijalom;
-
predviđanje rizika za farmaceutske procedure i praksu;
-
izradu magistralnih i galenskih ljekovitih i dijetetskih preparata;
-
učešće u timovima za izvođenje/praćenje i unapređenje procesa proizvodnje ljekovitih, dijetetskih proizvoda i medicinskih sredstava;
-
prepoznavanje osnovnih simptoma i znakova bolesti;
-
poznavanje mogućih i prepoznavanje simptoma interakcija, neželjenih i toksičnih efekata lijekova;
-
sposobnost komunikacije sa pacijentima, ljekarima, drugim zdravstvenim radnicima i javnošću;
-
planiranje, dizajniranje i rad na istraživačkim projektima.
c) Ispoljava sposobnost da:
-
generiše i kritički procjenjuje informacije i podatke;
-
samostalno uči i planira sopstveno usavršavanje;
-
koristi stručnu literaturu;
-
uspješno samostalno i timski radi;
-
uspješno izvršava radne zadatke;
-
prepoznaje i rješava probleme;
-
donosi odluke i postavlja ciljeve zdravstvene njege.
2. Posebni ishodi procesa učenja
Studenti treba da izgrade i unaprijede:
- odnos sa pacijentima i kolegama - profesionalni odnos sa pacijentima i kolegama, bez predrasuda u odnosu na jezik, kulturu, pol, rasu i načina života;
- profesionalne standarde, svijest o moralnoj i etičkoj odgovornosti u radu, svijest da uvijek treba da teže najvišem mogućem kvalitetu u radu, svijest o značaju zdravlja, liječenja i profilakse;
- farmaceutsku struku, koja sa svoje strane doprinosi zdravlju stanovništva kroz kvalitetnije liječenje i bolju i efikasniju prevenciju.