Marketing u farmaciji
Šifra |
520601 |
|||||
Naziv predmeta |
Marketing u farmaciji |
|||||
Nastavnik |
Prof. dr Slađana Vujičić |
|||||
Status predmeta |
Izborni |
|||||
Godina |
II |
|||||
Semjestar |
4 |
|||||
Uslov |
Nema |
|||||
Matičnost predmeta |
||||||
Naučna oblast |
Društvene nauke |
|||||
Naučno polje |
Ostala inženjerstva i tehnologije |
|||||
Uža naučna oblast |
Inženjerski menadžment |
|||||
Opis predmeta |
||||||
Cilj |
Cilj predmeta je da studenti shvate marketing,kao bitan segment današnjeg društva. Da nauče da uočavaju i upoznaju principe marketinga pomoću kojih se razvija marketinška ideja, osmišljava proizvod, usluga, i u konkretnim situacijama implementirati ove ideje Cilj nastave ovog predmeta je da studenti steknu osnovna znanja o marketingu, inventivnosti, kreativnosti, itd.Sticanje znanja iz oblasti upravljanja marketingom, posebno posmatrano sa aspekta osnovnih postulata marketing koncepta i primjene ovog koncepta u farmaciji. |
|||||
Ishodi učenja na nivou predmeta |
Student treba da efikasnim učenjem stekne veštinu kritičkog mišljenja o problemima iz oblasti marketinga. Student treba da bude osposobljen za primjenu instrumenata, mjera, i metoda u osnivanju izgradnji i razvoju poslovnih sistema u farmaciji, uspostavljanju njihove pravilne organizacije, strukture, optimalne specijalizacije, funkcionalnih oblasti i procesa marketinga. |
|||||
Sadržaj predmeta-teorijska nastava |
||||||
Definisanje marketinga, koncepcija marketinga, društvena koncepcija marketinga, Tržište kao polazište za primjenu marketing koncepcije, elementi tržišta,uređenje tržišta, Analiza okruženja preduzeća, relacija između preduzeća i tržišta, Marketing informacioni sistem i odlučivanje, Marketing miks, miks cijena. Miks distribucije i prodaje,miks promocije. Planiranje,organizovanje i kontrola marketinga, Međunarodni marketing, Marketing na internetu. Segmentacija tržišta farmaceutskih proizvoda, Poslovna politika farmaceutskih firmi,reklamiranje farmaceutske produkcije, Cjenovna politika farmaceutskih firmi, određivanje ciljeva i zadataka, Politika distribucije farmaceutskih proizvoda, uloga kanala distribucije, Razvoj i upravljanje sistemom prodaje (prometom), razrada sistema prodaje, Odnosi s javnošću i marketing komuniciranje, određivanje ciljne javnosti. |
||||||
Sadržaj predmeta-praktična nastava |
||||||
|
||||||
Metode izvođenja nastave |
Interaktivna predavanja ilustrovana slajdovima, konsultacije, analiza slučajeva iz prakse. |
|||||
Literatura-obavezna |
|
|||||
Literatura-preporučena |
|
|||||
Metrika predmeta |
||||||
ECTS |
Nastavne aktivnosti |
Samostalni rad studenta (SRS) |
Svega časova |
|||
Predavanja |
Vježbe |
Drugi oblici nastave (DON) |
||||
3 |
30 |
/ |
/ |
60 |
90 |
|
Vrednovanje rada studenta |
||||||
Predispitne obaveze |
Završni ispit |
Ukupno |
||||
Predavanja |
Vježbe |
Kolokvijum |
Drugi oblici nastave (DON) |
Pismeni |
Usmeni |
100 |
15 |
/ |
35 |
/ |
/ |
50 |