Rosa Šapić
BIOGRAFIJA PREDAVAČA |
|
Ime i prezime predavača | Rosa Šapić |
Naziv institucije u kojoj predavač radi sa punim radnim vremenom | Univerzitet Bjeljina, Fakultet zdravstvenih studija |
Sadašnje zvanje | Vanredni profesor |
Izbor u sadašnje zvanje | 2022. |
Broj godina radnog iskustva | 33 |
Uža naučna oblast | Psihijatrija |
Doktorat | Doktorsku disertaciju odbranila je 04.10.2007.godine na Medicinskom fakultetu Univerziteta u Prištini, sada u Kosovskoj Mitrovici, pod naslovom: ”Porodica i psihoticizam kao faktori za nastanak i prognozu politoksikomanije u subpopulaciji mladih”. Mentor: Prof. Dr Milutin Nenadović, neuropsihijatar |
Magisterijum | Zvanje magistar nauka stekla je 1998. god. na Medicinskom fakuletetu u Prištini iz oblasti psihijatrije. Februara 1998. godine odbranila je magistarski rad pod naslovom: “Evaluacija psihosomatskog statusa koronarnih bolesnika i modaliteti psihoterapije I prevencije“, mentor Prof. Dr Vojislav Trajković, neuropsihijatar |
Specijalizacija | Specijalističke studije u periodu septembar 1992 - mart 1996. god., 08.03.1996. stekla zvanje: Specijalista neurposihijatrije, Medicinski fakultet, Univerzitet u Beogradu |
Fakultet | 1989. Medicinski fakultet Univerziteta u Prištini |
Reference vezane za oblast predavanja |
|
Usavršavanja |
|
Drugi podaci | Autor je nekoliko programa Kontinuirane medicinske edukacije Balint metodom. Član:
|
Naziv teme | Balint metoda za profesionalace koji pružaju pomoć drugima Pomoć pomagačima |
SAŽETAK PREDAVANJA Balint edukacija se pokazala odlična za lekare svih specijalnosti kao i druge profesionalce u zdravstvu (farmaceute, medicinske sestre, psihologe, spec. pedagoge, socijalne radnike, defektologe), koji žele da unaprede svoj odnos sa klijentima, a naročito pomaže u sticanju veština za rad sa “problematičnim klijentima” kao i u preveniraju sopstvenog sindrom sagorevanja u poslu. Edukacija je usmerena na ODNOS TERAPEUT-KLIJENT, koji počiva na psihoterapijskim osnovama. Unapređuje svest o izuzetnom terapijskom značaju tog odnosa koji se kroz rad u Balint grupama uči i čija se veština trenira. Svojim specifičnim ciljevima i metodologijom edukacija je benefitna za terapeute, za klijente i za instituciju. Naime, i sam osnivač ove metode, Mihail Balint, psihijatar, je pre više od 70 godina počeo sa obukom lekara opšte medicine, jer je smatrao da su oni posebno opterećeni velikim brojem pacijenata i da bi povećanje psihološkog znanja lekara olakšalo njihov rad. Kasnije se ova obuka raširila i postajala sve prisutnija u drugim granama medicine. Danas je u mnogim zemljama u Evropi, Balint edukacija sastavni deo specijalističkih studija. Balint grupe su za praktičare koji u svom radu ne traže smer i/ili tehnička uputstva za rad u svojoj praksi, već prepoznaju vrednost razvijanja i produbljivanja empatične emocionalne veze sa svojim klijentima. Pomažu u unapređenju razumevanja celokupnog stanja pacijenta, što zauzvrat proširuje kreativne mogućnosti terapeuta za angažovanje u terapijskom procesu. Istovremeno, grupni proces dovodi do smanjenja izolacije profesionalaca, koja prevladava u zdravstvu i koja doprinosi sindromu sagorevanja u poslu. Balint edukacija takođe omogucćava bolju povezanost među praktičarima različitih disciplina koji učetvuju u tretmanu. Ključne reči: Balint metoda, odnos terapeut- klijent, sindrom pregorevanja |