Ciljevi studijskog programa
OSPOSOBITI STUDENTA ZA:
- Za samostalno, efikasno i odgovorno obavljanje opšte zdravstvene njege zasnovane na etičkim principima i holističkom pristupu korisniku u različitim područjima;
- Da primjeni stečena teorijska znanja i vještine u svim vidovima opšte njege bolesnika koje uključuju mjere unapređenja zdravlja, sprečavanja bolesti, zbrinjavanja i njege:
- u primarnoj zdravstvenoj zaštiti i porodici: u ambulanti i kućnim uslovima poštujući različitosti, kulturu i etničku pripadnost;
- u opštim i specijalizovanim bolnicama i centrima;
- Sprovođenje zdravstvene njege zasnovane na dokazima (evidence based nursing) i primijenjuje međunarodne standarde iz sestrinske prakse;
- Da organizuje i rukovodi timom za zdravstvenu njegu i koordinira rad sa ostalim članovima u procesu dijagnostike, liječenja i njege oboljelih i povređenih;
- Da organizuje dnevne radne zadatke i vodi odgovarajuću sestrinsku i medicinsku dokumentaciju;
- Da stečena znanja i iskustva prenese na druge članove tima;
- Da prati stručnu literaturu i nastavi doživotno usavršavanje;
- Da poštuje principe profesionalne etike i da radi na njihovoj afirmaciji i kod drugih članova tima.
Kako bi postigli ove obrazovne ciljeve tokom studija studentima su pored tradicionalnog predavanja dostupni i različim tipovi nastavnih metoda kao što su:
- interaktivna komunikacija u nastavnom procesu;
- predavanja ilustrovana slajdovima i video klipovima,
- rad u maloj grupi;
- seminarski radovi u kojima studenti predstavljaju određenu temu i njihove predloge za riješavanje problema;
- problemski orijentisane radionice gde se predstavljaju istinite ili simulirane situacije, a studenti analiziraju i pokušavaju da nađu riješenje;
- demonstracija vještina; (pristup pacijentu u apoteci, komunikacija sa zdravstvenim radnicima...)
- istraživački rad.
Svi oblici aktivne nastave baziraju na interaktivnoj nastavi koja se karakteriše diskusijama o problemu koji je tema nastavne jedinice, iznošenjem ličnog stava koji je potkrepljen teorijskom ili iskustvenom argumentacijom, uočavanjem dilema koje se odnose na postavljenu temu i njihovim razrješavanjem. Interaktivna nastava, kao savremena metoda izvođenja nastave, omogućiće studentima bolje razumjevanje programske materije, usvajanje znanja, formiranje sopstvenih stavova i usvajanje postojećih naučnih doktrina.
Kliničke vještine studenti izvode samostalno ili putem demonstracija vještina od strane nastavnika ili saradnika. Za svaku kliničku vještinu definisan je nivo kompetencije studenata:
- student ima samo teorijsko znanje o vještini;
- student posmatra proceduru, ali je ne izvodi samostalno;
- student izvodi proceduru pod nadzorom;
- student izvodi proceduru samostalno.
Model: Prvi ciklus akademskih studija sestrinstva – 180 ECTS Oblast obrazovanja: zdravlje i zaštita zdravlja Polje obrazovanja: Zdravlje |