Ishod procesa učenja
Ishod procesa učenja:
Nakon savladanog studijskog programa studija sestrinstva studenti stiču kompetencije za primjenu teorijskog znanja, kliničkih vještina i standarda profesionalne komunikacije u toku obavljanja stručne i naučne delatnosti.
1. Programski sadržaj ovog studija omogućiće studentima
a) Posjeduje neophodno znanje i razumijevanje:
- bazičnih i kliničkih disciplina zdravstvene njege;
- procesa oboljevanja;
- ispoljavanja bolesti, načina prepoznavanja, ispitivanja, liječenja i njegovanja pacijenta sa pojedinim mentalnim i fizičkim oboljenjima, sindromima i stanjima.
- reagovanja pacijenata/korisnika na bolesti i druge situacije u vezi sa zdravljem;
- principa promocije zdravlja i sprečavanja bolesti;
b) Primjeni sestrinske vještine u kliničkoj praksi poštujući proces zdravstvene njege (utvrđivanje potreba za njegom, definisanje sestrisnkih dijagnoza, izdvajanje prioriteta, planiranje i implementacija odgovarajućih postupaka njege i evaluacija realizovane njege i postignutih ciljeva), uključujući:
- njegu i zbrinjavanje bolesnika (odraslog, ali i djeteta) u akutnoj fazi bolesti;
- njegu i zbrinjavanje bolesnika (odraslog, ali i djeteta) sa urgentnim stanjima;
- primjenu terapije lijekovima, uz praćenje djelovanja, interakcije i toksičnosti lijekova;
- njegu starih lica;
- njegu hronično oboljelih;
- ublažavanje patnji i bola;
- pomoć bolesnicima u terminalnoj fazi bolesti;
c) Ispoljava sposobnost da:
- uspješno izvrši sestrinsku procijenu problema pacijenta i postavi sestrinsku dijagnozu;
- donosi odluke i postavlja ciljeve zdravstvene njege;
- pristupi sprovođenju plana njege i zbrinjavanja;
- izvrši evaluaciju sprovedene njege i postignutih ciljeva.
- stalno unapređuje kvalitet pružene njege.
2. Posebni ishodi procesa učenja treba da izgrade i unaprijede:
- Odnos sa pacijentima i kolegama - profesionalni odnos medicinskih sestara sa pacijentima i kolegama, poštovanje pacijenta i kolege, bez predrasuda, u odnosu na jezik, kulturu, pol, rasu i načina života, svijest o ulozi drugih zdravstvenih i socijalnih radnika,
- Profesionalne standarde i ponašanje, gdje diplomirani student treba da posjeduje znanje i razumijevanje etičkih i pravnih pitanja relevantnih za sestrinsku praksu i organizaciju, upravljanje i obezbjeđivanje zdravstvene njege.
- Stavove neophodne za praksu: svijest o moralnoj i etičkoj odgovornosti u zbrinjavanju svakog pacijenta; svijest da uvijek treba da teže najvišem mogućem kvalitetu zbrinjavanja pacijenta; svijest o značaju zdravlja za obavljanje prakse.
Sticanje i izvođenje vještina gde diplomirani student treba da: uspostavi kvalitetan odnos sa pacijentom, pravilno uzima anamnestičke podatke iz domena sestrinske njege, prikuplja i sređuje informacije, izvede aktuelne i potencijalne sestrinske dijagnoze, izvede rutinske dijagnostičke procedure, pruži pomoć vitalno ugroženim bolesnicima, efikasno komunicira sa pacijentom, porodicom pacijenta, kolegama i osobljem, identifikuje najčešće faktore rizika.